"

Linie Lotnicze
PLL LOT

Tanie Bilety Lotnicze

Rezerwuj tanio, szybko i bezpiecznie. Sprawdź najlepsze oferty.

W naszej ofercie znajdują się bilety lotnicze wszystkich linii lotniczych na wszystkie możliwe loty i kierunki lotnicze. Najlepsze oferty, zniżki, promocje na bilety lotnicze dostępne są u nas przez cały rok. Bilety można rezerwować online, korzystając z bezpiecznych i sprawdzonych transakcji.

Szukasz najlepszych ofert na bilety lotnicze?
Dobrze trafiłeś. U nas zrobisz pierwszy krok by rozpocząć udaną podróż!

Tanie Bilety Lonicze

Sprzedaż Biletów Online

Najlepsze oferty

Lotnisko Kraków Balice

Promocje i zniżki

Tanie Linie Lotnicze

Tanie Bilety Lotnicze - Rezerwuj, zarządzaj, podróżuj!

Linie Lotnicze PLL LOT

HISTORIA PRZEWOŹNIKA PLL LOT:

W 1920 roku miało miejsce pierwsze uroczyste otwarcie lotniczego połączenia z Warszawy. Rok później powstaje „Aerotarg” Poznańskie Towarzystwo Lotnicze, będący organizatorem pierwszej polskiej regularnej linii lotniczej na trasie z Poznania do Warszawy. Dwa lata od inauguracji zostaje zawiązana spółka nazwana Polską Linją Lotniczą – „Aerolloyd”. 5 września 1922 roku została uruchomiona pierwsza regularna linia lotnicza Gdańsk – Warszawa – Lwów. W 1925 roku spółka z o.o. „Aerolloyd zostaje przekształcona w spółkę akcyjną „Aerolot”, zmianie ulega także siedziba bazy technicznej z lotniska Wrzeszcz w Gdańsku do mokotowskiego lotniska w Warszawie. W tym samym roku w Poznaniu zaczyna istnieć przedsiębiorstwo transportu lotniczego pod nazwą Aero Sp. z o o., które już na wiosnę uruchamia przewóz towarów i osób na linii Poznań – Łódź – Warszawa. W 1928 roku w Wydziale Lotnictwa Cywilnego w Ministerstwie Komunikacji rusza program dotyczący zmian w polskiej komunikacji lotniczej. Opracowany program uwzględnił likwidację wszystkich prywatnych firm lotniczych, zaś w ich miejsce zostaje utworzone jedno państwowo – samorządowe przedsiębiorstwo. Jako datę powstania Linji Lotniczych LOT Sp. z o. o. uznaje się 29 grudnia 1928, zaś początek działalności przedsiębiorstwa – 1 stycznia 1929 rok. W 1929 roku kładziono nacisk na rozreklamowanie komunikacji lotniczej oraz rozszerzenie zasięgu terytorialnego komunikacji lotniczej o połączenia z Warszawy do Katowic, Bydgoszczy i specjalnej linii z Warszawy do Poznania (Powszechna Wystawa Krajowa). Pod koniec roku zostaje zorganizowany konkurs na znak graficzny, który ostatecznie wygrywa projekt stylizowanego żurawia w locie autorstwa Tadeusza Groniewskiego (artysty plastyka z Warszawy), oficjalnie uznanego za godło przedsiębiorstwa w 1931 roku. Nazwa przedsiębiorstwa zostaje rozbudowana o przymiotnik ,,Polskie”, pełna nazwa brzmi: Polskie Linje Lotnicze LOT Sp. z o. o. W 1930 roku Polskie Linje zostają przyjęte do IATA – Stowarzyszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego. Rok później rusza kolejna linia Warszawa – Lwów – Czerniowce – Bukareszt. W 1934 roku siedziba LOT-u (z nowoczesnym dworcem lotniczym, hangarami, warsztatami itp.) zostaje ulokowana na warszawskim lotnisku Okręcie. W 1939 roku ma uwzględniona zostaje zmiana w dotychczasowej pisowni (z Polskie Linje Lotnicze na Polskie Linie Lotnicze LOT). Na przełomie maja – czerwca ma miejsce pierwszy, próbny, ekstremalny, transatlantycki lot załogi z USA do Polski. We wrześniu 1939 roku w związku z rozpoczynającą się wojną flota LOT-u zostaje uszczuplona o 16 samolotów (internowanych w Rumunii), zniszczone zostają wszystkie zabudowania lotniska i hangary. Po zakończeniu działań zbrojnych (1945 r.) następuje reaktywacja LOT-u, powstaje pierwszy rozkład lotów i plakat reklamowy (samoloty lecące nad ruinami obok klucza żurawi z napisem : „Skrzydła PLL LOT pomogą w odbudowie”). W miesiącach: marcu, kwietniu i maju tworzona jest sieć oddziałów krajowych PLL LOT, zaś 18 lipca zgodnie z dekretem Rady Ministrów powołane zostaje Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Linie Lotnicze LOT na czele z Wojciechem Zielińskim jako naczelnym dyrektorem. Rok po zakończeniu wojny flota LOT przejmuje od wojska dziesięć dwusilnikowych samolotów transportowy konstrukcji radzieckiej zi-2, dziewięć amerykańskich samolotów pasażerskich i transportowych Douglas DC-3, a w 1949 roku o pięć radzieckich dwusilnikowych samolotów pasażerskich i transportowych Ił-12. W 1946 roku zostają powtórnie uruchomione sieci połączeń na linii krajowej: Warszawa – Gdańsk i zagranicznej: do Berlina, Paryża, Pragi, Sztokholmu, a w 1949 roku do Brukseli, Budapesztu, Bukaresztu i Kopenhagi. W połowie lat 50-tych LOT szczyci się przewozem pierwszego miliona pasażerów oraz otwarciem kolejnych linii do stolicy Rosji oraz do Wiednia, zaś w 1958 do Londynu i Zurichu. W 1955 flota LOT-u zostaje wzbogacona o jedną sztukę It-14 (z 13 zamówionych), dwa lata później o trzy sztuki amerykańskich samolotów pasażerskich Convair CV-240, a w 1961 kilka 4-silnikowych, turbośmigłowych, samolotów pasażerskich Ił-18 (z 8 zamówionych). W 1963 roku ma miejsce pierwsze (po wojnie) pozaeuropejskie połączenie do Kairu, następnie do Bagdadu, Bejrutu, Bengazi, Damaszku oraz do Tunisu. 6 listopada 1968 r. zakupiony zostaje pierwszy z pięciu radzieckich samolotów pasażerskich krótkiego i średniego zasięgu Tu-134, w tym też roku zostaje uruchomione połączenie z Warszawy do Kijowa oraz do Istambułu. Pod koniec lat 60-tych otwarto nowy terminal na Okręciu. W 1972 LOT wdraża czterosilnikowy radziecki samolot pasażerski dalekiego zasięgu Ił-62 i uruchamia pierwszy lot nad Oceanem Atlantyckim. 16 kwietnia 1973 roku wprowadzone zostaje połączenie na linii Warszawa – Nowy Jork. W 1974 roku powstaje Dział Lotów Wynajętych odpowiedzialnych za organizację lotów czarterowych. Od 1976 roku LOT zaczyna kursy na Daleki Wschód, początkowo rejsy odbywają się do Bangkoku (przez Dubaj, Bombaj), w kolejnych latach do Kuwejtu, Trypolisu oraz Algierii. Pod koniec lat 70 – tych zmianie ulega szata graficzna LOT-u: pomalowanie całego samolotu na biało, w przedniej części kadłuba umieszczenie dużego napisu LOT (kursywą pochyloną w prawą stronę), na usterzeniu kierunkowym umieszczenie ,,żurawia” i polskiej flagi (projekt autorstwa Romana Duszek i Andrzeja Zbrożek). Początek lat 80 – tych był dla PLL LOT okresem niekorzystnym, a to za sprawą zawieszenia połączeń przez przewoźników. W połowie lat osiemdziesiątych wznowione zostają rejsy czarterowe do Chicago i Nowego Jorku, oraz loty na linii Warszawa – New Delhi i Warszawa – Pekinu. W 1986 roku wycofane zostają samoloty Ił-18 i Tu-134, w zamian pojawiły się pasażerskie samoloty średniego zasięgu produkcji radzieckiej Tu-154M. Loty czarterowe organizowane są do Los Angeles oraz Detroit. W 1988 roku PLL LOT decydują się zakupić samoloty produkcji amerykańskiej (Boeing 767) dające duże możliwości rozwojowe przewoźnika, w tym też roku uruchomione zostaje najdłuższe połączenie do Singapuru. Pod koniec lat 80 – tych LOT eksportuje dwa Boeingi, jest także gospodarzem Generalnego Zgromadzenia IATA. Zestawienia podsumowujące (1989 r.) wykazały, iż z usług przewoźnika skorzystało 2,3 miliona pasażerów. Na początku lat 90-tych XX wieku to nabycie trzech Boingów 767-300 ER, już rok później na płycie lotniska w Warszawie pojawiają się (tym razem produkcji francusko – włoskiej) samoloty typu ATR-72, a w 1992 ma miejsce kolejna dostawa Boeing 737.

W 1991 roku zostają uruchomione połączenia do Kijowa, Mińska, Lwowa i Wilna. Pod koniec 1992 roku PLL LOT przekształcają się w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, w tym też roku uruchomiono program lojalnościowy LOT Voyager (dla stałych pasażerów), oraz unowocześniono dworzec lotniczy na Okęciu, terminal cargo i bazę cateringową. W 1993 LOT wprowadza następujące połączenia: z Katowic do Frankfurtu, z Wrocławia przez Poznań do Düsseldorfu oraz z Warszawy przez Sztokholm do Oslo, z Warszawy do Rygi, w 1994: z Krakowa do Wiednia, z Warszawy do Tallina, Salonik, Zagrzebia i Nicei, w 1995: z Gdańska do Kopenhagi, z Krakowa do Zurychu, w 1996 roku: z Warszawy do Monachium i Stuttgartu, z Wrocławia do Frankfurtu oraz z Poznania do Kopenhagi. W 1994 PLL podpisują porozumienie code-share (o współpracy) z American Airlines, kolejne porozumienia podpisane są w 2003 roku z United, bmi, Aeroflotem i All Nippon Airways, w 2004 z Air Canada i TAP Portugal. W 95 roku LOT zdobywa II miejsce w kategorii reklamy drukowanej o tematyce turystycznej, podczas Międzynarodowego Festiwalu Form Reklamowych CLIO’95 w San Francisco, w 1996, 1997, 1998 i 1999 „Business Travel World” uznaje polskiego przewoźnika za najlepszą linię lotniczą na terenie Europy Środkowo – Wschodniej w klasie biznes, zaś w 1998, 1999 i 2000 zostaje laureatem miesięcznika „Business Traveller” jako najlepszej linii lotniczej w Europie Wschodniej. LOT powołuje do życia EuroLOT odpowiedzialne za obsługę połączeń krajowych, rozwój regionalnych przewozów zagranicznych (na mniej uczęszczanych trasach) oraz za współudział w tworzeniu węzła tranzytowego na terenie Europy Środkowej w Warszawie. Rok 1999 był dla PLL LOT rokiem bardzo znaczącym, na początku roku zakupiono odrzutowce Embraer ERJ-145, w listopadzie zostaje podpisana umowa o sprzedaży akcji przewoźnika szwajcarskiemu holdingowi SAirGroup oraz umowa o współpracy strategicznej. 1 stycznia 2000 LOT przystępuje do światowego aliansu lotniczego The Qualiflyer Group, oraz przechodzi przez proces przekształcenia lotniska w tzw. hub (spełnia rolę głównego portu przesiadkowego). W 2000 roku uruchomiono połączenia do: Zagrzebia, Tallina, Bukaresztu, Londynu (Gatwick), w 2001: do Odessy, Göteborga, Bejrutu, Damaszku i Zielonej Góry, w 2002: z Warszawą a Kaliningradem i Bratysławą, Poznaniem i Frankfurtem. Rok 2000 to data w której flota przewoźnika powiększa się o 8 brazylijskich samolotów Embraer ERJ-145 i trzy amerykańskie Boeing 737-500. Od początku istnienia polskiego przewoźnika (do 2001 roku) z jego usług skorzystało 3 miliony pasażerów. W 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2007, 2008 i w 2009 roku LOT został nagrodzony w rankingach OAG i Business Traveller i uznany za „Najlepszą Linię Lotniczą Europy Środkowo-Wschodniej”. 8 lutego 2002 roku zarząd przewoźnika podejmuje decyzję o zakończeniu współpracy z aliansem The Qualiflyer Group a członkostwie w niemieckim sojuszu lotniczym Star Alliance (ostateczna współpraca zostaje nawiązana 26.10.2003 r.). W 2002 roku flota LOT-u zostaje wzbogacona o pięć włosko – francuskiej produkcji samolotów ATR 42-500, w tym też roku aktualny prezydent (A. Kwaśniewski) przecina wstęgę i tym samym dokonuje oficjalnego otwarcia biurowca PLL LOT. W 2003 roku LOT wdraża program Miles & More dla pasażerów często podróżujących liniami LOT-u, zostaje podpisana umowa o dostawę brazylijskich samolotów Embraer 170 (eksploatowanych od 2004 roku). w 2004 przewoźnik wprowadził sprzedaż biletów elektronicznych etix w obrębie połączeniach krajowych oraz uruchomił połączenia do Dublina i Wenecji. Niewątpliwym sukcesem (w 2004) było wyróżnienie wręczone przez ówczesnego Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego za: „Szczególny wkład w zbliżaniu Polaków z narodami Europy i świata”. Okoliczność 75- lecia LOT-u uwieczniono wydaniem specjalnego albumu, znaczka pocztowego, koperty FDC i wystawą plakatów w Muzeum w Wilanowie. W połowie XXI wieku Centralwings uzyskał koncesję przewoźnika lotniczego, pierwszy lot w barwach tego przewoźnika odbył się Boeing-iem B-737 1 lutego z Warszawy do Londynu na lotnisko Gatwick. W 2005 roku LOT uzyskał wiele wyróżnień m.in.: zwyciężył w plebiscycie organizowanym przez portal Pasażer.com na najlepszą linię lotniczą, kapitanowi B-767 PLL LOT Januszowi Centce przyznano Medal Lilienthala. Rok 2005 to rok zamówień nowych samolotów: czterech Embraer 175 (w maju), siedmiu samolotów Boeing B-787 Dreamliner (7 wrzesień), na płycie lotniska lądują także dostarczone 14 lipca Boeingi B-767 300ER SP – LPE. 1 sierpnia 2005 roku PLL LOT rozpoczyna kampanię, której hasłem przewodnim jest fraza: „Jesteś pod dobrymi skrzydłami”. Niezwykle symbliczną datą jest 30 października 2005 kiedy to dzięki zawartemu porozumieniu z Singapore Airlines możliwe są połączenia z południowo – wschodnią Azją, w tym też roku uruchomiono nowe połączenia z Warszawy do Liubliany, z Warszawy do Bydgoszczy i ponownie wznowione z Warszawy do Zielonej Góry. W 2006 roku LOT podpisuje umowy interlinie electronic teceting z Brytish Airways, w tym roku LOT otrzymuje szereg nagród:
1)tytuł Marki Wysokiej Reputacji w kategorii usługi i handel
2)tytuł ,,Króla Jazzu 2006″ na XII Międzynarodowym Plenerowym Festiwalu Jazz na Starówce,
3)Janusz Centka (lecąc szybowcem Diana 2 – 17 czerwca) zdobył tytuł Mistrza Świata w klasie 15 metrowej w 29 Szybowcowych Mistrzostwach Świata w Szwecji,
4) I miejsce zdobył pilot PLL LOT Krzysztof Wieczorek w czasie XVII Mistrzostw Świata w Lataniu Precyzyjnym,
5)I miejsce zdobyła załoga PLL LOT Wacław Wieczorek z synem Michałem w XV Mistrzostwach Świata w Lataniu Rajdowym w Troyes we Francji,
6) certyfikat „Lidera Polskiej Turystyki 2006r” od Agencji Promocji Turystyki w kategorii Linie Lotnicze,

7) nagroda „Lidera Informatyki” dla PLL przyznana przez tygodnik „Computerworld” za stosowanie technologii informatycznych (4 październik).


 
W połowie lipca 2006 roku PLL LOT rozpoczął cykl rejsów czarterowych na trasie Tokio – Warszawa – Tokio (z The Contact Inc), 29 października wznowiono połączenia na linii Katowice – Monachium – Katowice. Końcówka 2006 roku obfitowała jeszcze w nawiązanie współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, a statystyki przewozu pasażerów przez PLL LOT wskazały liczbę osób równą 3.708.239. 16 kwietnia 2007 roku przewoźnik przystępuje do rozreklamowania rejsów po Polsce samolotami ATR z nowymi, komfortowymi fotelami. Od dnia 7 maja ruszają nowe połączenia z Katowic do Turynu, z Warszawy do Stuttgartu, 3 czerwca z Rzeszowa do Nowego Jorku, w połowie roku z Warszawy do Pekinu, a pod koniec roku z Wrocławia do Brukseli. W 2007 roku Polskie Linie Lotnicze uznano za Mecenasa Polskiej Akademii Medycznej (11 maj), 28 lipca kolejny pilot PLL LOT Witold Filus został uhonorowany przez Kapitułę Alei Gwiazd Sportu we Władysławowie, w sierpniu kpt. Janusz Centka zdobył I miejsce w Szybowcowych Mistrzostwach Europy a 27 października LOT zdobył wyróżnienie za wkład w kampanię promującą Warszawę jako atrakcyjną destylację biznesową i turystyczną od Fundacji Warsaw Destination Alliance. W połowie roku 2007 LOT jsko pierwsza w Polsce linia lotnicza wprowadza Wirtualną Stewardesę, czyli inteligentnego Awatara InteliWISE potrafiącego świadczyć usługi bezgranicznej liczbie klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu i przez cały rok. Rok 2007 obfituje jeszcze w promocję połączenia z Warszawy do Hanoweru oraz nawiązanie współpracy z Dniproavią (ukraińską linią lotniczą) odnośnie obsługi technicznej samolotów brazylijskiej produkcji – Embraer ERJ 145. W 2008 Polskie Linie Lotnicze ponownie otrzymują szereg nagród i wyróżnień:
1)w marcu – tytuł „Najlepszej Tradycyjnej Linii Lotniczej” od organizatora plebiscytu – Pasażer.com
2) I miejsce na XVI Rajdowych Mistrzostwach Świata zdobyli Janusz Darocha i Zbigniew Chrząszcz
3)II miejsce na XVIII Mistrzostwach Świata w Lataniu Precyzyjnym zdobył kpt. Wacław Wieczorek
4)III miejsce na XVI Rajdowych Mistrzostwach Świata zdobyli kpt. Krzysztof Skrętowicz i Krzysztof Wieczorek
5)II miejsce na 30 Szybowcowych Mistrzostwach Świata w klasie 15 metrowej zdobył kpt. Janusz Centka
6)I miejsce na X Mikrolotowych Mistrzostwach Europy zdobył kpt. Dariusz Kędzierski.
W 2008 roku podpisano umowę na zakup dwunastu samolotów Embraer EMB 175, uruchomiono odprawę za pośrednictwem internetu (Web Chec-In), ruszyło połączenie na linii Warszawa – Pekin (30 marzec), zawarto umowę z Luxair odnośnie wspólnej eksploatacji połączeń na trasie Warszawa – Berlin – Luksemburg a 24 lipca LOT uzyskał tytuł Oficjalnego Przewoźnika Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej na Igrzyska w Pekinie. W 2009 roku PLL LOT świętują 80-tą rocznicę powstania w związku z tym faktem wydany został znaczek okolicznościowy. W marcu 2009 następuje zmiana w Radzie Nadzorczej oraz Zarządzie przewoźnika – nowym prezesem zostaje Sebastian Mikosz, oficjalnie powołany 11 maja. 26 marca zostaje podjęta decyzja o likwidacji spółki Nowy Przewoźnik Centralwings zaś 9 czerwca sądownie ogłoszona zostaje upadłość. 20 maja upada spółka LGS, w tym samym czasie PLL LOT podpisują umowę dzierżawy spółki i powołuje rejs charterowy LOT Charters (I-szy lot – 1.06.2009). W 2009 LOT otrzymuje nagrody / wyróżnienia:
1)w kwietniu zostaje nagrodzony tytułem Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku w kategorii „Linia Lotnicza” od Reader’s Digest European Trusted Brand
2)I miejsce na 19 Mistrzostwach Świata w Lataniu Precyzyjnym w Toruniu zdobył Krzysztof Wieczorek
3)II miejsce na 19 Mistrzostwach Świata w Lataniu Precyzyjnym w Toruniu zdobył Janusz Darocha
4)III miejsce na 19 Mistrzostwach Świata w Lataniu Precyzyjnym w Toruniu zdobył Marek Kachaniak
5) we wrześniu LOT otrzymuje tytuł Oficjalnej Linii Lotniczej XIX Forum Ekonomicznego w Krynicy
6)II miejsce na VII Rajdowych Mistrzostwach Europy w Castellon w Hiszpanii wywalczają Wacław Wieczorek i Bolesław Radomski (12 września)
7)I miejsce na VII Rajdowych Mistrzostwach Europy w Castellon zdobywa Polska reprezentacja drużynowo
8)II miejsce w IX edycji prestiżowego Konkursu Biuletynów Firmowych 2009 w kategorii biuletyn zewnętrzny za Miesięcznik (magazyn pokładowy LOT-u) „Kaleidoscope”.

16 kwietnia zostaje uroczyście otwarte połączenie Kraków – Ateny, 8 maja – Warszawa – Belgrad, 10 lipca – Kraków – Rzym, zaś 8 listopada przy współpracy z kanadyjską linią Cargojet rusza pierwsze w Polsce, bezpośrednie, transatlantyckie połączenie cargo na trasie Katowice – Hamilton (Kanada) – Katowice (rejs samolotem Boeing 767-200 ER Freighter). 4 czerwca Boeing 737-400 wiezie na swoim pokładzie 160 ,,złotych” pasażerów do stolicy Belgii na uroczystość uczczenia 20-stej rocznicy upadku komunizmu. W drugim dniu września na płycie lotniska Okręcie ląduje 600-tny egzemplarz Embraer 175 z rodziny e-jet w barwach LOT-u. W 2009 roku mają miejsce dwie kampanie reklamowe: jedna zorganizowana 21 września na londyńskich ulicach, druga 7 października nad przestrzenia powietrzną Małopolski lot Embraera 170 z widniejącym fragmentem „Damy z gronostajem” na ogonie samolotu.

SIEDZIBA PLL LOT:
Adres: ul. 17 Stycznia 39
00-906 Warszawa
Telefon: (22) 606 65 65
Fax: (22) 606 65 44
Adres e-mail firmy: lot@lot.pl

OFICJALNA STRONA INTERNETOWA: www.lot.com

Połączenia oferowane przez PLL LOT


PLL LOT jest jednym z 27 członków należących do sojuszu lotniczego Star Alliance, oprócz Polskich Linii Lotniczych do sojuszu należą: Adria, Aegean, Air Canada. Air China, Air New Zealand, Ana, Asiana Airlines, Australian, Blue 1, bmi, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Continental Airlines, Egyptair, Lufthansa, Scandinacian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, Spanair, Swiss, Tam, Tap Portugal, Thai, Turkish Airlines, United, US Airways.

POŁĄCZENIA POWSTAŁE W POSZCZEGÓLNYCH LATACH:

– połączenie Warszawy ze światem – 1920
– 5 wrzesień nowe połączenie Gdańska – Warszawa – Lwów – 1922
– Poznań – Łódź – Warszawa – 1925
– Warszawa – Lwów – Czerniowce – Bukareszt – 1931
– Warszawa – Gdańsk – wznowione połączenie w 1946
– sieć połączeń do Berlina, Paryża, Pragi i Sztokholmu – 1946
– połączenia do Brukseli, Bukaresztu, Budapesztu i Kopenhagi – 1949
– połączenia do Wiednia i Moskwy – 1955
– Warszawa – Londynu i Warszawa – Zurych – 1958
– połączenie do Kairu, Bagdadu, Bejrutu, Bengazi, Damaszku i Tunisu – 1963
– Warszawa – Kijów i Warszawa – Istambuł – 1968
– 16 kwiecien nowe połączenie Warszawa – Nowy Jork – 1973
– rejs do Bangkoku, przez Dubaj i Bombaj, a także do Kuwejtu, Trypolisu i Algieru – 1976
– wznowienie lotów do Nowego Jorku i Chicago – 1984
– połączenie z Warszawy do New Delhi i Pekinu – 1985
– linie do Detroit i Los Angeles – 1986
– połączenie do Singapuru – 1988
– rejsy do Wilna, Kijowa, Mińska i Lwowa – 1991
– Warszawa – Sztokhol – Oslo, Katowice – Frankfurt, Warszawa – Ryga oraz Wrocław – Poznań – Düsseldorfu – 1993
– Kraków – Wiedeń i z Warszawy do Tallina, Salonik, Zagrzebia i Nicei – 1994
– Gdańsk – Kopenhaga i Krakow – Zurych- 1995
– połączenie z Warszawy do Monachium i Stuttgartu, z Wrocławia do Frankfurtu i z Poznania do Kopenhagi – 1996
– linie do: Zagrzebia, Tallina, Bukaresztu, Londynu (Gatwick) – 2000
– loty do Odessy, Göteborga, Bejrutu, Damaszku i Zielonej Góry – 2001
– połączenie pomiędzy Warszawą a Kaliningradem i Bratysławą oraz Poznaniem i Frankfurtem – 2002
– Warszawa – Liubliana – 2005
– 28 listopada nowe połączenie Warszawa – Bydgoszcz i wznowione Warszawa – Zielona Góra
– w połowie lipca nowe połączenie Tokio – Warszawa – Tokio – 2006
– 29 października 2007 – Katowice – Monachium – Katowice (wznowione)
– 7 maja – Katowice – Turyn i Warszawa – Stuttgart – 2007
– 3 czerwca – Rzeszów – Nowy Jork – 2007
– Warszawa – Pekin – 2007
– Warszawa – Hanower – 2007
– Wrocław – Bruksela – 2007
– Warszawa – Berlin – Luksemburg – 2008
– 16 kwietnia nowe połączenie Kraków – Ateny – 2009
– 8 maja wznowiono połączenie Warszawa – Belgrad – 2009
– 10 lipca nowe połączenie Kraków – Rzym – 2009
– 8 listopad nowe połączenie Katowice – Hamilton (Kanada) – Katowice – 2009


 
OBECNIE PLL LOT OFERUJE NASTPUJĄCE POŁĄCZENIA:

Z Krakowa do:
– Aten
– Chicago
– Frankfurtu
– Newark-u
– Paryżu
– Rzymu
– Tel Aviv-u
– Warszawy
– Wiednia

Z Warszawy do:
– Amsterdamu
– Aten
– Barcelona
– Bejrutu
– Belgradu
– Berlina
– Bukaresztu
– Bratyslawy
– Brukseli
– Chania (cargo)
– Chicago
– Damaszku
– Dobrowników (cargo)
– Dusseldorfu
– Erewanu
– Frankfurtu
– Genewy
– Gerona (cargo)
– Goeteborgu
– Grenoble
– Hamburgu
– Helsinek
– Hanoi
– Heraklion (cargo)
– Kairu
– Kaliningradu
– Katowic
– Kijowa
– Krakowa
– Kopenhagi
– Lamezia (cargo)
– Larnaku
– Londynu
– Madryt
– Mediolanu
– Mińska
– Monachium
– Moskwy
– Nicei
– Nowego Yorku
– Odessy
– Palma de Majorka (cargo)
– Paryża
– Paphos (cargo)
– Pragi
– Rodos (cargo)
– Rzymu
– Saloników (cargo)
– Sofii
– Stanbułu
– ST. Petersburgu
– Szczecina
– Sztokholmu
– Tallinu
– Tbilisi
– Teneryfy (cargo)
– Tel Avivu
– Turynu
– Toronto
– Werony
– Wiednia
– Wilna
– Wrocławia
– Varna (cargo)
– Zakynthos (cargo)
– Zurychu


 
Z Rzeszowa do:
– Nowego Yorku

Z Gdańska do:
– Dubrowniki (cargo)
– Frankfurtu
– Monachium
– saloników (cargo)
– Warszawy

Z Katowic do:
– Burgasu (cargo)
– Chanii (cargo)
– Lamezii (cargo)
– Monachium
– Rodosu (cargo)
– Salonikami (cargo)
– Turynu
– Tel Avivu
– Warszawy
– Zakynthosu (cargo)

Z Poznania do:
– Chanii (cargo)
– Gerony (cargo)
– Monachium
– Frankfurtu
– Rodosu (cargo)
– Tel Avivu

Ze Szczecina do:
– Warszawy

Z Wrocławia do:
– Frankfurtu
– Monachium
– Saloników (cargo)

– Warszawy

Flota i liczba przewiezionych pasażerów przez PLL LOT

FLOTA LOT-u:

– Boeing 767-300 ER

– Boeing 737-500- Boeing 737-400

– Embraer 195
– Embraer 175
– Embraer 170
– ATR – 72
– ATR-42-500

FLOTA LOT-u:

– Boeing 767-300 ER

– Boeing 737-500- Boeing 737-400

– Embraer 195
– Embraer 175
– Embraer 170
– ATR – 72
– ATR-42-500 

 FLOTA LOT-u:

– Boeing 767-300 ER

– Boeing 737-500- Boeing 737-400

– Embraer 195
– Embraer 175
– Embraer 170
– ATR – 72
– ATR-42-500


 
ROCZNE PRZEWIEZIONYCH PRZEZ PLL LOT PASAŻERÓW:

Liczba przewiezionych pasażerów (ogółem):
– 2007 – 4 278 983
– 2008 – 3 974 271
– 2009 – 4 102 114

Liczba przewiezionych pasażerów (lot rozkładowy):
– 2007 – 4 269 655
– 2008 – 3 966 712
– 2009 – 3 645 174

Liczba przewiezionych pasażerów (zagrnaicą):
– 2007 – 3 276 972
– 2008 – 3 080 584
– 2009 – 2 861 570

Liczba przewiezionych pasażerów (kraj):
– 2007 – 992 683
– 2008 – 886 128
– 2009 – 783 604

Liczba przewiezionych pasażerów (loty czarterowe):
– 2007 – 9 138
– 2008 – 7 559
– 2009 – 456 940

Przewozy ładunków (tys. ton):
– 2007 – 18,1
– 2008 – 21,8

– 2009 – 22,6